Ігри з LEGO


Індивідуальні ігри для
першокласників
з набором LEGO
«6 цеглинок».

ЛЕГО допомагає дітям втілювати в життя свої задуми, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи. Конструювання сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися, здатність співробітничати з партнером, і найголовніше - почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання - це перейде в уміння вчитися з великим інтересом.


                                               Художники
Час виконання:10 – 20хв
Діти вчаться:
Уявляти і творчо мислити, вигадувати та описувати, експериментувати, генерувати оригінальні ідеї
Основні завдання:
Діти розкладають цеглинки на аркуші паперу.
Використовуючи олівці, фломастери, фарби діти домальовують до цеглинок різні деталі, перетворюючи їх на частину малюнка.
Запитання до дітей:
• На що перетворилась ваша зелена/жовта/червона цеглинка?
• За допомогою чого ви перетворили вашу цеглинку?
• Що ви додали до цеглинки, щоб перетворити її?
• Чи є у нас схожі малюнки?
• На що ще ви хотіли б перетворити вашу цеглинку?

Кольорові мешканці
Час виконання:10 -20хв
Діти вчаться:
домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час  презентації
Основні завдання:
1. Діти розкладають у лінію шість різнокольорових аркушів паперу. Кожен аркуш паперу є уявним будинком.
2. Педагог пропонує дітям «розселити кольорових мешканців» — розкласти цеглинки відповідно до умови: в крайньому будинку справа мешкає жовта цеглинка, в другому будинку зліва живе червона цеглинка, її сусідка справа синя цеглинка, а зліва блакитна, сусідка жовтої цеглинки — це не зелена цеглинка.
3. Дитина називає зліва направо спочатку колір будинку, а потім колір мешканця, тоді називає в зворотному порядку (справа наліво) спочатку колір мешканця, а потім — колір будинку.
4. Спочатку дітям пропонується вправа з двома цеглинками.
Запитання до дітей:
• Закрийте очі і згадайте кольори будинків зліва направо?
• Закрийте очі і згадайте кольори будинків справа наліво?
• Закрийте очі і згадайте кольори мешканців зліва направо?
• Закрийте очі і згадайте кольори мешканців справа наліво?

                                      Святкуємо разом
Час виконання: 5 -10хв
Діти вчаться:
Основні завдання:
1. Педагог пропонує дітям уявити, що у червоної цеглинки сьогодні свято і вона запросила всіх сусідів до себе на гостини. Діти розміщують шість цеглинок на одному аркуші біля червоної цеглинки.
2. Після святкування педагог пропонує дітям повернути всіх мешканців до власних будинків, тобто розмістити цеглинки на кольорових аркушах паперу відповідно початкових умов.
Запитання до дітей:
• Як ви думаєте, з якої нагоди сьогодні свято у цеглинки? (спонукати дітей мислити креативно, придумати оригінальні свята, наприклад, день червоного кольору)
• Що потрібно для веселого свята?
• Згадайте, з якої нагоди і до кого ви ходили в гості?

                                      Відповідаємо цеглинками
Час виконання:10 -20хв
Діти вчаться:
Слухати і відповідати на запитання, швидко реагувати на виклики, використовувати на практиці набуті знання, вміти керувати емоціями.
Основні завдання:
1. Дітям пропонується будь-яка тема (континенти, тварини, рослини, частини мови тощо). За кожним поняттям закріплена цеглинка певного кольору. Відповідають на запитання діти лише за допомогою цеглинок.
2. Наприклад: «Водний світ»
– Якщо дитина чує назву річки, вона піднімає правою рукою синю цеглинку. (Педагог називає будь-які назви, дітям потрібно реагувати тільки на назву річки в зазначений спосіб. Наприклад, Боржомі, Дніпро, леопард, Амазонка тощо)
– Якщо дитина чує назву озера, вона піднімає лівою рукою блакитну цеглинку. (Педагог називає будь-які назви, дітям потрібно реагувати тільки на назву озера в зазначений спосіб).
3. Педагог поступово ускладнює вправу, пропонуючи дітям не лише назви річок та озер, а й назви морів, океанів, водоспадів.
Запитання до дітей:
• Які назви річок і озер ви чули?
• Які назви ви чули вперше?
• Які озера і річки ви знаєте в Україні і за її межами?

                                      Літературні скарбнички
Час виконання:10 -20хв
Діти вчаться:
Розуміти художні твори, виділяти основну проблему, аналізувати її, пропонувати свій варіант вирішення, письмово, стисло викладати думки, розкладати текст на важливі складові, розуміти композицію і знаходити літературні прийоми, використані автором, усно і письмово висловлювати свої думки.
Основні завдання:
1. На аркуші паперу діти обводять цеглинки відповідними кольорами. Отримані кольорові прямокутники і будуть «скарбничками».
2. Дітям пропонується згадати літературний твір, який вони читали напередодні. Отриману інформацію і знання пропонується розкласти по скарбничках: в червону скарбничку записати імена головних героїв твору, в жовту — записати, які чарівні, незвичайні речі були використані, в зелену — записати основну проблему твору, в синю — який варіант вирішення був запропонований автором, в блакитну — записати власний варіант вирішення проблеми.
3. Спочатку дітям пропонується вправа з двома цеглинками-«скарбничками».
Запитання до дітей:
• Яка інформація зберігається в ваших літературних скарбничках? (діти діляться своїми думками, не дивлячись в написане, а використовують цеглинки)
• Що цікавого могло статися, якби головний герой мав чарівну паличку, як у Гаррі Поттера?
• Що справді може допомогти людині вирішувати проблемні ситуації в житті?

                                      Математика і я
Час виконання: 5 -10хв
Діти вчаться:
Діти вчаться: Математичній грамотності,  застосовувати раніше вивчене, швидко реагувати, виконуючи проблемне завдання
Основні завдання:
1. Дитина об’єднує 6 цеглинок у дві групи: холодні та теплі кольори. Цеглинкам теплих кольорів присвоюється знак “+”, холодних – знак “-“.  За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра. Наприклад, червона =1, помаранчева = 2, жовта =3, зелена =4, блакитна =5, синя =6 (знаки і цифри можуть бути будь-якими).
2. Педагог пропонує дітям викласти математичний ланцюжок, використовуючи потрібні цеглинки, для того щоб отримати свій вік, кількість членів родини, днів тижня, місяців у навчальному році тощо.
Запитання до дітей:
• Педагог пропонує дітям заплющити очі і пригадати, які цеглинки вони використали для того, щоб виконати завдання?

 Розшифруй слово
Час виконання: 5 -10хв
Діти вчаться:
Математичної грамотності, вирішувати проблемні ситуації, зосереджуватися під час виконання ігрових завдань, шукати потрібну інформацію, висловлювати свою думку.
Основні завдання:
1. Діти отримують завдання не розмовляючи створити (збудувати) неіснуючу істоту, використовуючи два набори цеглинок, та підготувати невелику розповідь про неї.
Запитання до дітей:
• Що означає слово «шифр»?
• Навіщо були придумані шифри?
• Згадайте відомі вам мультфільми, фільми або історії, де герої використовують шифри?

Командна гpa
Час виконання: 20 -30хв
Діти вчаться:
спільно працювати над завданням, уявляти і творчо мислити, пояснювати що зробили та чого навчились.
Основні завдання:
1. Діти у групах (по 4-6) будують будь-яку спільну конструкцію протягом 5-ти хвилин. Проте вони повинні робити це мовчки.
2. Коли час вичерпався, діти у групах обгово­ рюють такі питання:
• Хто перший почав будувати?
• Хто потім зрозумів, що будується, і якої форми буде конструкція?
• Хто завершив будівництво? (Хто поста­ вив останню цеглинку? Хто вирішив, що конструкція готова, можливо, до закін­ чення часу?)
• Як ви працювали в команді?
• Який внесок зробив кожен член коман­ ди?
• Чи всі задоволені результатом?
З. Підсумуйте обговорення питань зі всією групою дітей.



Скопіюй
Час виконання: 10 -20хв
Діти вчаться:
утримувати інформацію у пам’яті, самоконтролю, асоціативно мислити.
Основні завдання:
1. Заздалегідь підготуйте фігуру/ конструкцію приблизно з 20-30-ти цеглинок.
2. Діти у групах (по 3-4) отримують один ар­куш паперу і одну ручку. Кожна група ма­тиме одну хвилину (час можна змінювати залежно від віку дітей і складності фігури), щоб запам’ятати, як виглядає зразок, підго­товлений дорослим. Перед тим, як показа­ти зразок, дайте дітям кілька хвилин, щоб домовилися, як вони запам’ятовуватимуть фігуру.
3. Діти дивляться на зразок протягом одні­єї хвилини, роблять нотатки. Потім фігура ховається, а діти будують по пам’яті таку ж конструкцію.
4. Коли групи закінчили, покажіть зразок, не­ хай діти порівняють і визначаться, чи точно вони скопіювали фігуру.
Запитання до дітей
• Як ви запам’ятовували зразок?
• Що б ви зробили інакше наступного разу?



Спина до спини
Час виконання: 10 -20хв
Діти вчаться:
описувати, ставити себе на місце інших, описувати свої дії та дії інших, пояснювати наслідки таких дій.
Основні завдання:
1. Діти у парах обирають по 3-5 однакових цеглинки та сідають спина до спини.
2. Одна дитина (Дитина 1) будує якусь фігу­ ру, потім пояснює товаришу (Дитина 2), як йому збудувати таку ж фігуру.
З. Дитина 2 будує свою фігуру, не дивлячись на фігуру товариша (Дитини 1), проте вона може ставити питання.
4. Діти в парі порівнюють свої фігури, потім міняються ролями, щоб кожна дитина спро­ бувала себе, як в ролі слухача, так і в ролі того, хто пояснює.
Запитання до дітей
• Що було найважче пояснити?
• Що було найважче зрозуміти, коли слухали пояснення товариша?
• Як вам вдалося справитися із завданням?
Використані Інтернетресурси:

Немає коментарів:

Дописати коментар